Domov Ekonomika Home office nedokáže úplne nahradiť prácu v kancelárii

Home office nedokáže úplne nahradiť prácu v kancelárii

0
0

V čase pandémie koronavírusu nie všetky profesie umožňujú vykonávať prácu len z domu. Viaceré si vyžadujú fyzickú prítomnosť zamestnancov na pracovisku. Ako ďalej upozorňuje analytička spoločnosti Wood & Company Eva Sadovská, home office nedokáže úplne nahradiť prácu v kancelárii, a preto zamestnávatelia uprednostňujú ich kombináciu.

Práca z domu sa najmä počas koronakrízy síce z krátkodobého hľadiska firmám osvedčila, z dlhodobého hľadiska ale prináša možné riziká.

„Človek je tvor spoločenský a osobný kontakt hrá v práci stále prím pred sterilitou online prostredia.

Aj preto drvivá väčšina zamestnávateľov neuvažuje nad zavedením trvalej práce z domu, ale nad vhodnou kombináciou práce z kancelárie a home office,“ hovorí Eva Sadovská.

Biznis centrá sú pripravené

Podľa výskumu Wood & Company na rozdiel od „prvej vlny“ sa v ekonomike uprednostňujú lokálne opatrenia, respektíve semafory pred celoplošnými opatreniami.

Aj preto sa očakáva, že nájomcovia z administratívnych budov si zvolia mix práce z kancelárie a z domu. Biznis centrá deklarovali, že sú na to pripravené, nakoľko za prísnych hygienických a bezpečnostných opatrení fungujú od marca 2020.

Podľa prieskumu HR Pulse, iniciovaného ešte v máji 2020 spoločnosťou Profesia v spolupráci s Open HR forum, viac než tretina zamestnávateľov zvažovala pre svojich zamestnancov možnosť pracovať z domu v rozpätí 4 – 8 dní za mesiac.

Ďalšia štvrtina zamestnávateľov mala v pláne ponúknuť svojim zamestnancom home office v rozpätí 9 – 15 dní za mesiac.

Podľa aktuálnych údajov Wood & Company Real Estate sú najfrekventovanejšími dňami v administratívnych budovách utorok a streda, dňom s najnižším počtom ľudí v kanceláriách je naopak piatok.

Počas utorka či stredy sa nachádza v biznis centrách v priemere o 14 percent viac ľudí ako počas piatka, kedy zamestnanci častejšie pracujú z domu.

Nadnárodné spoločnosti nechávajú zamestnancov doma

Ako ukazujú údaje spoločnosti, počas prvých týždňov po vypuknutí pandémie bol zaznamenaný najvýraznejší pokles počtu zamestnancov v administratívnych budovách.

Home office sa počas spomínaných týždňov týkal najmä firiem z oblasti IT, komunikácie, personalistiky, finančných služieb a administratívy.

Kým zamestnanci zväčša menších a stredne veľkých spoločností už od mája či júna pracujú v kanceláriách v plnom počte, mnohé väčšie nadnárodné spoločnosti využívajú hybridný model striedania práce z kancelárie a z domu, napríklad striedanie tímov po týždňoch.

V prípade veľkých spoločností zohrávajú kľúčovú rolu nariadenia materskej spoločnosti, ktorá stanovuje rovnaké pravidlá pre všetky svoje dcérske spoločnosti.

A to bez ohľadu na to, ako na tom je po pandemickej stránke krajina, v ktorej jej dcérska spoločnosť pôsobí.

red, SITA, foto: shutterstock



Načítať ďalšie súvisiace články
Load More By admin14
Load More In Ekonomika

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Pozrite si tiež

VIDEO: Ramos v rekordnom zápase zahodil dve penalty

Dvadsaťpäťkrát bol z bieleho bodu v reprezentačnom drese neomylný a potom prišli dve zahod…