Domov Ekonomika Inštitút pre dopravu a hospodárstvo kritizuje Érseka

Inštitút pre dopravu a hospodárstvo kritizuje Érseka

0
0

Árpád Érsek (Most‑Híd) sa ministrom dopravy stal v auguste 2016, po tom čo sa prakticky rozpadla štvrtá koaličná strana Sieť a uvoľnila túto pozíciu. Tá pripadla strane Most‑Híd, pretože do nej vstúpilo 5 poslancov zo Siete. Érsek je teda na tomto poste už niečo viac ako dva roky a mal teda dosť času, aby bolo možné hodnotiť jeho prácu.

Do hodnotenia dvojročného pôsobenia Árpáda Érseka na čele ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja sa pustil Inštitút pre dopravu a hospodárstvo (IDH).

Cítiť, pre koho je ministrom

Dva roky ministrovania Érseka nevidí riaditeľ inštitútu Rastislav Cenký vôbec pozitívne. „Investície a úsilie ministra sú smerované viac na juh Slovenska, čím ukazuje, pre koho je ministrom a čo je predmetom jeho záujmu,“ povedal Cenký.

Za bonbónik označil, že vláda zabezpečí zosúladenie zákona o dráhach so zákonom o používaní jazyka národnostných menšín pri označovaní názvov železničných staníc a zastávok na národnostne zmiešaných územiach.

„Zároveň pod vedením ministra sa v rezorte stále strácajú odborníci a vedenie železničných firiem je riadené viac marketingovo ako odborne a vôbec nie v prospech štátu a občanov,“ uviedol riaditeľ IDH.

Žiadne zásadné posuny

Cenký tiež upozorňuje na to, že cieľový grafikon vlakovej dopravy do roku 2020 nie je dokončený, podmienky pri cestovaní vlakmi a autobusmi nie sú zrovnoprávnené a spochybňuje realizáciu zámeru na zlúčenie Národnej diaľničnej spoločnosti, a. s. (NDS) a Slovenskej správy ciest.

V rozvoji cyklodopravy podľa inštitútu zatiaľ nie je zásadný posun, výstavba záchytných parkovísk sa nepodarila. Plán na vznik národného leteckého a vodného dopravcu, s čím tiež počíta vládna koalícia, nie je na programe dňa.

Diaľnice meškajú

Veľkú výhradu má tiež k schváleniu zmien v projekte výstavby diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 v okolí Bratislavy, ktoré podľa neho zásadne menia charakter a technické parametre stavby.

„D4/R7 mešká dva roky a všetko nasvedčuje tomu, že im špeciálny stavebný úrad bezprecedentne schválil zmenu stavby pred dokončením – zmeny v projekte.

Treba to chápať ako optimalizáciu nákladov zhotoviteľa a vylepšenie úpravou projektu na úkor parametrov zo zadania súťaže,“ tvrdí Cenký, pričom dodáva, že viacerí už podľa neho avizovali, že sa budú pre toto rozhodnutie špeciálneho stavebného úradu súdiť a otázne je, kto za to bude niesť zodpovednosť.

ano, SITA, foto: SITA

Načítať ďalšie súvisiace články
Load More By admin
Load More In Ekonomika

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Pozrite si tiež

Superpotraviny nemusíme dovážať len spoza hraníc

Potraviny s vysokým obsahom vitamínov a minerálov označujeme pojmom superpotraviny. Množst…