Domov Ekonomika Opatrenia proti koronavírusu boli veľmi pomalé

Opatrenia proti koronavírusu boli veľmi pomalé

0
0

Koronavírus významne poznamenal prvých sto dní novej vlády. Platí to aj v prípade aktivít ministra dopravy a výstavby Andreja Doležala (nominant Sme rodina). Riaditeľ Inštitútu hospodárskej politiky (IHP) František Palko si myslí, že opatrenia proti pandémii boli prijímané veľmi pomaly a boli aj slabo prezentované.

Cestovný ruch je jedným z najviac koronakrízou postihnutých odvetví hospodárstva a to, ako sa vysporiada s negatívnymi dopadmi, záleží podstatne aj od opatrení, ktoré na ich zmiernenie prijíma vláda.

Podľa Františka Palka boli tieto opatrenia prijímané príliš pomaly.

„Mám na mysli opatrenia pre elimináciu dopadov pandémie pre odvetvie cestovného ruchu, ale aj pre odklad splátok úverov municipalít voči Štátnemu fondu rozvoja bývania,“ uviedol Palko v hodnotení prvých sto dní Andreja Doležala na poste ministra dopravy.

Veľa sa toho zatiaľ neurobilo

Ekonóm poznamenal, že nezachytil doteraz návrhy, ako stavať tie tisícky štátnych nájomných bytov ani nevidel v medzirezortnom pripomienkovom konaní návrh nového stavebného zákona, ktorý podľa programového vyhlásenia vlády SR má byť v parlamente v októbri tohto roka.

„Za pozitívne vnímam pokračovanie procesu odhalenia pravdepodobného používania kontaminovanej pôdy pod diaľničný obchvat D4 v Bratislave, čo je ale len pokračovaním úsilia predchádzajúceho vedenia,“ poukázal Palko na adresu rezortu dopravy.

Zaregistroval zatiaľ najmä personálne zmeny v podriadených spoločnostiach a organizáciach v rámci rezortu, avšak ohlásenie nejakých plánov nepostrehol.

„Na začiatku svojho pôsobenia minister dopravy spomínal, že predloží na rokovanie vlády investičný plán výstavby dopravnej infraštruktúry, z ktorého by malo byť jasné, čo bude v tejto oblasti ministerstvo robiť celé štyri roky.

Zatiaľ som takýto plán nevidel, takže neviem, aké má minister úmysly pri výstavbe, rekonštrukcii cestnej či železničnej infraštruktúry,“ dodal Palko.

Plány ministra

Minister dopravy a výstavby Andrej Doležal počas bilancie svojich sto dní na poste okrem iného povedal, že jedným z jeho hlavných cieľov je aj priorizácia cestnej infraštruktúry.

Budovať ju nechce na základe politickej príslušnosti k regiónom, starostom a primátorom.

Spolu s Útvarom hodnoty za peniaze majú vo finále metodiku, pričom konkrétny zoznam investičných priorít zohľadňuje najmä dopravnú intenzitu, ale aj príslušnosť k medzinárodnému koridoru, pripravenosť stavby, ako aj istú spoločenskú, hospodárnu hodnotu, teda príspevok k regiónu, a tiež stavebné kritériá.

„Mám ambíciu predložiť tento zoznam investičných priorít na vládu a chcem, aby bol záväzný aj pre budúcich ministrov dopravy a menil sa iba vo výnimočných prípadoch,“ uviedol Doležal.

red, SITA, foto: SITA

Načítať ďalšie súvisiace články
Load More By Admin
Load More In Ekonomika

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Pozrite si tiež

VISKUPIČ: Predčasné voľby sú jediným riešením

Za SaS môžem povedať, že predčasné voľby sú v tejto vypätej situácii jediným riešením, chc…