Ekonomika Podvádzame aj v cestovnom poistení Publikované 21. augusta 2019 0 0 Napriek tomu, že odborníci upozorňujú na to, že ak nechceme, aby sa nám dovolenka predražila, mali by sme sa ešte pred vycestovaním poistiť, stále sa nájde dosť takých, ktorí to neurobia. V prípade potreby sa potom uchyľujú k podvodom, na ktoré sú však poisťovne dobre pripravené. Poistné podvody nie sú žiadnou novinkou, no v tomto letnom období evidujú poisťovne ich zvýšený výskyt aj v cestovnom postení. „Vždy sa nájdu dovolenkári, ktorí vycestujú bez poistenia. Iní sa snažia získať poistné plnenie, na ktoré nemajú nárok,“ skonštatovala Allianz – Slovenská poisťovňa. S poistnými podvodmi sa stretáva aj poisťovňa Generali. Najčastejšie prípady pokusov o poisťovacie podvody sú, keď si dovolenkár uzatvorí cestovné poistenie až po vzniku škody, alebo poistenie zaplatí, až keď sa mu stane úraz, či iná škoda. Platí pritom, že cestovné poistenie sa stáva platným až po zaplatení poistného. Dodatočným uzatvorením a zaplatením poistenia však ide podľa poisťovne Generali o pokus o poistný podvod. „V rámci cestovného poistenia sme sa stretli aj s prípadmi, kedy sa klienti pokúšali neoprávnene získať poistné plnenie na rôzne vymyslené diagnózy, či zámerne pozmenili výšku sumy, ktorú zaplatili za ošetrenie,“ uviedla pre agentúru SITA hovorkyňa Generali Katarína Kukurová. Cestovné poistenie Poistná ochrana z cestovného poistenia vzniká prekročením hraníc Slovenska, avšak najskôr dňom poistenia. Vo všeobecnosti to znamená, že cestovné poistenie kryje dovolenkára od momentu, ako opustí Slovensko, až do dňa, kým sa opäť z dovolenky na Slovensko nevráti, resp. najneskôr do polnoci posledného poisteného dňa. Podmienkou platnosti poistného krytia je zároveň zaplatenie poistného najneskôr v deň začiatku poistenia. Vynaliezaví Slováci Nie je žiadnym tajomstvom, že Slováci sú dostatočne vynaliezaví a platí to aj v prípade cestovného poistenia. Poisťovne, poskytujúce poistné krytie na cesty, prezradili, s akými podvodmi sa tento rok streli. „Riešili sme prípad, keď istá spoločnosť organizovala pre svojich zamestnancov pracovnú cestu v zahraničí. Cestovné poistenie pre každého účastníka síce uzatvorila, ale poistné nezaplatila. Jeden z účastníkov na druhý deň dostal infarkt a bol prevezený do nemocnice, kde bol v kritickom stave niekoľko dní. Zistili sme, že príkaz na úhradu poistného bol banke zadaný až približne dve hodiny po zavolaní záchranky,“ uvádza jeden z prípadov vedúca oddelenia kontroly a špeciálnych činností v Allianzi Jaroslava Zemanová. O poistný podvod sa pokúsil aj klient Generali, ktorý za ošetrenie v Bulharsku, v súvislosti s prechladnutím, zaplatil u lekára 30 €. Po príchode na Slovensko túto udalosť nahlásil poisťovni, pričom odovzdal originál dokladu a účtenky, ktorá bola ručne vypísaná lekárom. Predtým však zámerne upravil účtenku na vyššiu sumu tak, že pred zaúčtovanú sumu za ošetrenie dopísal ešte jednu trojku, čím z pôvodnej sumy 30 € vytvoril 330 €. red, SITA, foto: shutterstock