Domov Zahraničie Politická reklama na internete začína mať prvé limity

Politická reklama na internete začína mať prvé limity

0
0

Šírenie nepravdivých a falošných správ na internete naberá na intenzite, a tak mnohí internetoví giganti zavádzajú opatrenia na ich obmedzenie. Ostražití začínajú byť aj v politickom zápase.

Šírenie fake news, teda nepravdivých správ na internete, je spojené s modernými technológiami, kedy počet prečítaných správ ovplyvňuje príjem z reklamy.

Práve falošné správy, častokrát s veľmi horúcimi témami, ktoré vzbudzujú záujem čitateľov a teda aj väčšie zisky z reklamy, sú šírené najviac.

Šírenie falošných správ je dnes doménou aj sociálnych sietí, ktoré vysokou čítanosťou získavajú väčšiu pozornosť a teda sa ďalej rozširujú.

Fake news

Fake news, pojem do slovenčiny prekladaný ako nepravdivé alebo falošné správy, sú typom informácií, ktoré úmyselne šíria nejasné, nepravdivé, alebo zmanipulované informácie s cieľom ovplyvniť čitateľa.

Šírené sú dnes nielen prostredníctvom bulvárnych médií, ale aj sociálnymi sieťami. V poslednej dobe sa stali doménou aj politickej reklamy, kedy publikovanie falošných správ má poškodiť politickému oponentovi, alebo naopak, vykresliť niektorých politikov v pozitívnom svetle.

Politická reklama v hľadáčiku internetových gigantov

Politická reklama v informačnom priemysle naberá za posledné roky na intenzite, mnohé politické strany, ale aj jednotliví politici začínajú viac využívať online priestor ako ten klasický tlačený, či novinový.

Medzi veľkými poskytovateľmi politickej reklamy boli nielen sociálne siete, ale aj samotný Google cez svoje médiá a vyhľadávanie, ktoré tiež ponúka reklamný priestor aj pre politikov.

Twitter a Snapchat už obmedzili politickú reklamu

Medzi prvými sociálnymi sieťami, ktoré zmenili pravidlá politickej reklamy, boli Twitter a Snapchat. Najskôr to bol Twitter, ktorý zakázal všetky politické reklamy, k nemu sa neskôr pridala aj sociálna sieť Snapchat, ktorá kontroluje pravdivosť všetkej svojej politickej reklamy.

Pravdou však je, že politická reklama na oboch týchto sociálnych sieťach je v porovnaní s Googlom a Facebookom len minimálna.

Google zavádza obmedzenia na politickú reklamu

Samotný Google nepristúpil k zákazu politickej reklamy, no obmedzil najmä možnosti, akými sa politická reklama bude šíriť a tiež bude kontrolovať aj jej pravdivosť.

Podľa vyjadrenia šéfa pre reklamu v Googli Scotta Spencera, nie je možné jasne overiť pravdivosť politickej reklamy, ale zjavne zavádzajúcu reklamu v budúcnosti obmedzí.

Bude nasledovať aj Facebook?

Facebook sa za posledných pár týždňov dostal pod čoraz väčšiu kritiku kvôli svojim pravidlám týkajúcim sa politickej reklamy.

Jedným z impulzov bolo, že viackrát dovolil, aby sa na jeho stránkach zverejnila politická reklama, ktorá obsahovala falošné správy.

Facebook argumentuje, že ich úlohou nemá byť kontrola akejkoľvek reklamy, to vraj vedia urobiť samotní užívatelia.

Avšak vzhľadom na to, že sa blížia viaceré významné voľby, ako parlamentné vo Veľkej Británii, alebo prezidentské v USA, tlak na zavedenie kontroly aj na Facebooku bude viac a viac silnieť.

jus, foto: shutterstock

Načítať ďalšie súvisiace články
Load More By admin
Load More In Zahraničie

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Pozrite si tiež

Superpotraviny nemusíme dovážať len spoza hraníc

Potraviny s vysokým obsahom vitamínov a minerálov označujeme pojmom superpotraviny. Množst…