Ekonomika Strašiak menom eKasa: poslanci vyšli podnikateľom v ústrety Publikované 26. júna 2019 0 0 Termín eKasa sa v posledných týždňoch stala strašiakom pre slovenských podnikateľov. So spustením tohto projektu sa vyskytlo množstvo problémov a nie všetci podnikatelia, či už zo subjektívnych, či objektívnych príčin, budú na to pripravení. Už od 1. júla by mali byť všetky podnikateľské subjekty pripojené do systému eKasy. Množstvo z nich to však nestihne. Preto poslanci vyšli podnikateľskému prostrediu v ústrety a schválili minulý týždeň prechodné obdobie na nepokutovanie podnikateľov finančnou správou za nepoužívanie eKasy od 1. júla 2019 do 31. decembra 2019, avšak za splnenia podmienky požiadania o pridelenie kódu pokladnice eKasa klient. Termín spustenia eKasy, 1. júl, zostáva v platnosti. Pokuty za nezavedenie eKasy po 1. júli 2019 sa tak nebudú podnikateľom ukladať do konca tohto kalendárneho roka, respektíve uložené pokuty sa zrušia, ak podnikateľ do účinnosti schválenej novely požiadal o pridelenie kódu pokladnice eKasa klient. 16-hodinová služba call centra Zároveň finančná správa rozšírila od tohto pondelka prevádzkové hodiny call centra. Informácie o eKase budú dostupné až do 4. júla, vrátane víkendu, vždy v čase od šiestej ráno do desiatej večer. Týmto opatrením chce finančná správa, podľa jej vyjadrení, podnikateľom uľahčiť prechod na projekt eKasa a poskytnúť odborné informácie. Pôvodne avizovaná nonstop prevádzka call centra sa vzhľadom na legislatívne zmeny ruší. Call centrum finančnej správy vybaví v priemere každý týždeň 2 400 telefonických a 2 300 písomných dopytov týkajúcich sa projektu eKasa. Klienti získajú na call centre finančnej správy pomoc nielen pri bežných prevádzkových otázkach, ale rovnako aj pri zložitejších technických otázkach Odpovede na všetky takéto otázky nájdu klienti aj priamo na portáli finančnej správy spolu s prehľadnými informačnými materiálmi. red SITA, foto: SITA