Domov Ekonomika Biznis slovenských firiem sa pusunul do on-line priestoru

Biznis slovenských firiem sa pusunul do on-line priestoru

0
0

Pandémia nového koronavírusu presunula biznis do on-line priestoru. Sociálne siete na podporu svojho podnikania využíva vyše 40 % slovenských firiem. Vyplýva to z analýzy Lenky Buchlákovej zo spoločnosti Fin.GO.sk. Slovenskí podnikatelia najčastejšie využívajú sociálne siete na posilnenie značky a propagáciu produktov.

Podľa dát Eurostatu sa za posledných osem rokov počet európskych podnikateľov na sociálnych sieťach zdvojnásobil. Najviac podnikateľov využíva tento typ podpory biznisu na Malte (83 %), v Dánsku a Holandsku (obe 73 %) či na Cypre (71 %).

Slovenskí podnikatelia sú na chvoste vo využívaní sociálnych sietí v biznise v rámci 27 krajín EÚ. V rámci V4 sú na tom však o niečo lepšie.

Slovenské firmy v tomto kontexte prekonávajú tie české – sociálne siete pri podnikaní využíva 45 % českých firiem – naopak, Poliaci (35 %) a Maďari (37 %) sú na tom horšie.

V Únii využíva sociálne siete 51 % firiem. „Až 86 % z nich si prostredníctvom sociálnych médií, kam sa zaraďujú okrem sociálnych sietí aj firemné blogy či Youtube videá, buduje imidž firmy,“ podotkla analytička s tým, že je to takmer dvojnásobok v porovnaní s rokom 2013.

Druhým najčastejším dôvodom pre využívanie sociálnych médií je komunikácia navonok (45 %), najmä z konkurenčného pohľadu. Štvrtina európskych podnikateľov využíva sociálne médiá k získaniu a reagovaniu na zákaznícke podnety, otázky či sťažnosti.

Sociálne médiá využíval na hľadanie potenciálnych nových zamestnancov v roku 2013 takmer každý desiaty európsky podnikateľ, vlani už každý štvrtý.

„Najčastejšie využívajú sociálne médiá európske firmy pôsobiace v turizme, v oblasti sprostredkovania nehnuteľností a v maloobchode,“ špecifikovala Buchláková s tým, že podobný trend je aj na Slovensku, keďže na propagáciu využíva sociálne médiá 12 % firiem pôsobiacich v maloobchode, 10 % firiem v turizme a štyri percentá firiem pôsobiacich v oblasti nehnuteľností.

„Najviac, až 88 % firiem práve z oblasti turizmu využíva na propagáciu sociálne siete ako Facebook, Twitter či LinkedIn,“ doplnila Buchláková.

red, TASR, foto: shutterstock 



Načítať ďalšie súvisiace články
Load More By admin
Load More In Ekonomika

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Pozrite si tiež

Superpotraviny nemusíme dovážať len spoza hraníc

Potraviny s vysokým obsahom vitamínov a minerálov označujeme pojmom superpotraviny. Množst…