Komentáre Slovensko Ján Bystriansky: Potrebujú uzdu, nie uvoľniť brzdu… Publikované 11. júla 2017 0 0 Z¾ava: Minister dopravy Árpád Érsek a predseda NR SR Andrej Danko poèas príhovoru pri príleitosti 1. jazdy vlaku InterCity. Bratislava, 11. december 2016. Foto: SITA/Marko Erd Je pravda, čo minulý týždeň zverejnili poslanci opozičnej OĽaNO‑NOVA, že slovenské železnice, patriace pod ministerstvo dopravy, si chcú prenajať lôžkové vozne za 47 miliónov eur na osem rokov, a že keby si ich priamo kúpili, stálo by ich to v prepočte o 21 miliónov eur menej? Ak áno, potom požiadavka ministerstva dopravy na uvoľnenie dlhovej brzdy je príliš veľká opovážlivosť, azda až drzosť. Nie je totiž normálne, že rezort, ktorý žiada ministra financií, aby mu dal miliardy navyše na nové diaľnice, bačuje doma takým spôsobom, že to, čo môže mať za 26 miliónov získa za 47 miliónov. Železničný dopravca ZSSK, ako je známe, ovláda koaličná SNS na čele s predsedom parlamentu Andrejom Dankom. A to napriek tomu, že firma patrí pod ministerstvo dopravy, ktoré spravuje Most‑Híd. Je to nelogické a zrejme to súvisí s rozdelením biznisu medzi mecenášmi jednotlivých politických strán. To zrejme minister dopravy Árpád Érsek nevie ovplyvniť. Napriek tomu by si však mal dávať väčší pozor na to, čo mu v rezorte vystrájajú kovboji zo SNS. Ak to nie je schopný urobiť, tak si nezaslúži, aby minister financií Peter Kažimír kvôli nemu uvoľnil dlhovú brzdu, ale skôr, aby mu pritiahol výdavkovú uzdu. Ján Bystriansky