Ekonomika Stále viac ľudí sa k práci dostane cez sociálne siete Publikované 6. septembra 2017 0 0 Základná zručnosť v sociálnych médiách, podporená elementárnou slušnosťou a úctou k bývalým zamestnávateľom, môže pomôcť ľuďom nájsť si prácu oveľa rýchlejšie ako v minulosti. Internet nie je len závislosť. Je to aj výborný prostriedok na hľadanie práce. Najmä sociálne médiá sa v posledných rokoch stávajú čoraz flexibilnejším nástrojom pre firmy, vďaka ktorému môžu nájsť vhodných adeptov na voľné pracovné pozície. Dominujú LinkedIn a Facebook „LinkedIn a Facebook sa vďaka oživeniu pracovného trhu stali praktickým pomocníkom pri hľadaní novej práce,“ uvádza sa v analýze personálnej agentúry Grafton Slovakia, podľa ktorej si vďaka sociálnym médiám môže nájsť zamestnanie až štvrtina uchádzačov o prácu. Výhodami sociálnych médií sú podľa analýzy aktuálnosť a popularita u užívateľov. Najpopulárnejším sociálnym kanálom pre personalistov je LinkedIn. Celkový počet užívateľov tejto profesionálnej sociálnej siete je viac ako 380 miliónov, Slovákov je na LinkedIn viac ako 112 tisíc, konštatuje sa v analýze. „Najčastejšie sa v LinkedIne vyhľadávajú ľudia z informačných technológií, softvérového inžinierstva, finančných služieb, reklamy a marketingu či telekomunikácií,“ povedal manažér Grafton Slovakia Miroslav Garaj. Na hľadanie vhodných uchádzačov o prácu je vo veľkom využívaný aj Facebook. Podľa profesií sú na Facebooku na prvých priečkach zastúpení riadiaci pracovníci, obchodníci, administratívni pracovníci, IT špecialisti a pracovníci z transportu a logistiky. Nehaňte bývalých zamestnávateľov Sociálnym sieťam, a to aj z pohľadu trhu práce, dominujú mladšie generácie. „Sú na nich najaktívnejší zástupcovia generácie X a Y, ktorí ich využívajú na internú a externú komunikáciu, zábavu i rozptýlenie,“ povedal Garaj. Na sieťach však nestačí byť zavesený. Treba vedieť aj čo, kde a ako vyplniť a slušne sa správať. „Až 20 percent kandidátov nezíska pozíciu kvôli nesprávne uvedeným informáciám v profiloch na sociálnych sieťach či zdieľanému obsahu.“ Hovorí Garaj, ktorý kandidátom odporúča vyhnúť sa vulgárnym statusom či nevhodným fotografiám a hanlivým reakciám na účet aktuálneho zamestnávateľa. Typy na budovanie online reputácie Dôkladne vyplniť LinkedIn profil a použiť v ňom kľúčové slová, ktoré popisujú vaše aktuálne zamestnanie, alebo pozíciu, ktorú uchádzač hľadá. Aktualizovať fotku v profile, aby korešpondovala s terajšou podobou. Fotka by mala byť profesionálna, nie z dovolenky či momentka zo športovej aktivity. Vymazať nevhodné fotky a komentáre z profilu. Skontrolovať si či na profile zbytočne „nesvietia“ nevhodné pripomienky k predošlým zamestnávateľom. Nastaviť si kontrolu obsahu pridávaného priateľmi pre lepší prehľad o tom, čo sa na profile objaví. Zdroj: Grafton Slovakia Ján Bystriansky, foto: shutterstock