Slovensko Čakáreň za milión, celá budova za polovicu Publikované 23. januára 2019 0 0 Vlaková doprava na Slovensku si dobré renomé nerobí, no investíciami chce zabezpečiť zvýšenie komfortu cestujúcich. To sa netýka iba samotných vlakov, ale aj vlakových staníc. Pred Majstrovstvami sveta v hokeji 2019, ktorých je Slovensko usporiadateľom, chcú železnice zrealizovať niekoľko úprav. Hlavná stanica v Bratislave však fanúšikov v novom šate vítať nebude. Hlavná stanica do MS len s kozmetickými úpravami Ešte v auguste 2018 vláda vyčlenila na rekonštrukciu Hlavnej stanice v Bratislave, ktorá bude hlavným vstupom do naše krajiny pre tisíce hokejových fanúšikov, 2,8 milióna eur. Avšak rozsiahle úpravy by sa mali uskutočniť až v čase lepších klimatických podmienok (veternosť, chlad). Aktuálne sa tak stanica dočká iba malých zmien. Pred majstrovstvami sveta sa stanici dostane len hĺbkového čistenia podláh, fasády, vymení sa svetelný nápis, opraví osvetlenie a umiestni nový grafický orientačný systém. „Konečné preinvestované sumy do zatraktívnenia železničnej stanice vyplynú až z výsledkov verejných obstarávaní. Vyššie uvedené úkony budú vysúťažené a zrealizované do apríla 2019. Vyplatené budú zo zdrojov ŽSR,“ informoval hovorca železníc Michal Lukáč. Čakáreň za milión eur Na Hlavnej stanici v Bratislave ešte v priebehu minulého roka ŽSR zrekonštruovali reštauráciu, ktorú premenili na novú čakáreň. Úspešnú rekonštrukciu realizovala firma SP Plus, ktorá dostala od železníc viac ako milión eur. Cenu mali navýšiť hlavne elektronické systémy a rozvody. Medzi nimi sa nachádza aj bezpečnostný systém C4, ktorého správcom je v mnohých prípadoch spoločnosť Bonul, ktorej majiteľom je kontroverzný podnikateľ Miroslav Bödör. Čakáreň hlavnej stanice Celá budova za 450 tisíc Miliónová investícia do rekonštrukcie čakárne sa zdá byť extrémne vysoká aj s ohľadom na cenu rekonštrukcie celej budovy na zastávke Bratislava – Vinohrady. Firma GEMM uzavrela zmluvu na stavebno-udržiavacie práce v celkovej hodnote 450 tisíc eur. Počas rekonštrukcie celej budovy sa majú vymeniť okná, naniesť nové omietky a priestory vymaľovať. Okrem iného nástupištia dostanú nový asfalt. Práce by mali byť skončené do približne 180 dní od ich začatia. Opravy na krátku dobu obmedzia aj dopravu. Predovšetkým v čase výmeny prekrytia nástupíšť a pokladania nového asfaltu. Dočasné obmedzenia pohybu sa samozrejme pokúsia riešiť tak, aby cestujúci neboli v značnej miere obmedzovaní. Denis Ruščák, foto: SITA