Ekonomika Štyri percentá zákazníkov kašlú na platenie Publikované 2. novembra 2017 0 0 Neplatiči spôsobujú firmám problémy. Slovensko sa v platobnej disciplíne nachádza pod európskym priemerom. Až štvrtina našich zákazníkov platí s oneskorením, kým v Európe je to v priemere necelých 20 %. S platením faktúr to u nás stále nie je všetko v poriadku. Až štvrtina zákazníkov platí svoje faktúry neskôr, teda po dátume splatnosti. Úplných finančných „nespratníkov“, čiže ľudí, ktorí neplatia vôbec, je našťastie oveľa menej, iba štyri percentá. Sme na tom o niečo horšie ako je európsky priemer. Čiastočných finančných nespratníkov je v Európe v priemere 19 percent a úplných ignorantov sú tri percentá. Informoval o tom server investujeme. sk. Platobná neschopnosť ubíja „Zákazníci sú pri platbách za poskytnuté tovary a služby nedisciplinovaní. Firmy, ktorým zákazníci dlžia, sa potom ocitajú v problémoch a riziku druhotnej platobnej neschopnosti,“ cituje server štúdiu European Payment Practices 2017, ktorú zverejnila spoločnosť EOS KSI Slovensko. Štúdia sa zaoberá finančnými vzťahmi medzi dodávateľmi a odberateľmi a tým, aký vplyv má dodávateľsko‑odberateľský cash flow na firmy a ekonomiku. Externá správa Pred finančnými nespratníkmi môže pomôcť, ak sú pohľadávky spravované externou firmou. „Profesionálny manažment pohľadávok znižuje riziko likvidity pre spoločnosti. Pomáha udržiavať v normále peňažný tok firiem a dovoľuje im investovať získané peniaze do dôležitých oblastí podnikateľskej činnosti,“ citovala agentúra SITA Michala Šoltesa zo spoločnosti EOS KSI Slovensko. Ján Bystriansky, foto: shutterstock