Komentáre KREMSKÝ: Dohľad nad STK-čkami ako hniezdo korupcie? Publikované 30. septembra 2021 2 5 Chceli by ste takú svoju štátnu trafiku? Súkromný monopolný biznis zaručený štátom dokonca priamo v zákone? Prečo nie? Na Slovensku nič nie je nemožné. Pod ochranou ministerstva dopravy. Štát napríklad riadi stanice technickej kontroly cez súkromnú firmu, takzvanú technickú službu. Vydáva jej licencie na 5 rokov a dáva na starosť školenie, skúšanie technikov, dohľad nad STK-čkami, či prevádzku informačného systému, kde sa všetko zaznamenáva. Dokonca sa priamo v zákone uvádza, že takúto licenciu štát smie vydať len jednu. Takáto jediná súkromná technická služba kontroluje STK-čky, ďalšia súkromná firma emisné kontroly, iná má dohľad nad kontrolami originality a štvrtá nad montážami a certifikáciou plynových pohonov. Niet divu, že takéto firmy majú obrovské zisky a je to neobmedzený priestor pre korupciu. Kým STK-čky musia mať v každom okrese aspoň jednu konkurenčnú prevádzku, technické služby sa tým trápiť nemusia. PREČÍTAJTE SI TIEŽ: KREMSKÝ: Diaľničiari sa sekli alebo pozabudli Tento monopol treba rozbiť. Navrhol som preto zmenu zákona, aby takéto technické služby museli byť aspoň dve. Spoločne by vyvinuli predpisy a zdieľali by informačný systém. Majitelia STK-čok by si mohli vybrať, s ktorou technickou službou budú spolupracovať. Žiaľ, na ministerstve dopravy si konkurenciu v tejto oblasti nevedia predstaviť. Pomery, ktoré tam už roky vládnu sa im meniť nechce, aj keď by to mohlo zlepšiť fungovanie STK-čok a emisných kontrol, kde sa roky hovorí o korupcii a podvodoch. Verím, že zdravý rozum zvíťazí a podarí sa posunúť ich fungovanie na vyššiu úroveň. Pre mňa je boj proti korupcii a zvyšovanie konkurencie vecou srdca, sú to hlavné dôvody, prečo som sa rozhodol ísť do politiky. Nenechám sa odradiť odporom úradníkov a toleranciou politikov k súkromným trafikám a hniezdam korupcie. Peter Kremský, poslanec NR SR za OĽaNO a predseda Výboru pre hospodárske záležitosti