Domov Ekonomika Štyri percentá zákazníkov kašlú na platenie

Štyri percentá zákazníkov kašlú na platenie

0
0

Slovensko sa v platobnej disciplíne nachádza pod európskym priemerom. Až štvrtina našich zákazníkov platí s oneskorením, kým v Európe je to v priemere necelých 20 %.

S platením faktúr to u nás stále nie je všetko v poriadku. Až štvrtina zákazníkov platí svoje faktúry neskôr, teda po dátume splatnosti. Úplných finančných „nespratníkov“, čiže ľudí, ktorí neplatia vôbec, je našťastie oveľa menej, iba štyri percentá.

Sme na tom o niečo horšie ako je európsky priemer. Čiastočných finančných nespratníkov je v Európe v priemere 19 percent a úplných ignorantov sú tri percentá. Informoval o tom server investujeme. sk.

Platobná neschopnosť ubíja

„Zákazníci sú pri platbách za poskytnuté tovary a služby nedisciplinovaní. Firmy, ktorým zákazníci dlžia, sa potom ocitajú v problémoch a riziku druhotnej platobnej neschopnosti,“ cituje server štúdiu European Payment Practices 2017, ktorú zverejnila spoločnosť EOS KSI Slovensko.

Štúdia sa zaoberá finančnými vzťahmi medzi dodávateľmi a odberateľmi a tým, aký vplyv má dodávateľsko‑odberateľský cash flow na firmy a ekonomiku.

Externá správa

Pred finančnými nespratníkmi môže pomôcť, ak sú pohľadávky spravované externou firmou. „Profesionálny manažment pohľadávok znižuje riziko likvidity pre spoločnosti.

Pomáha udržiavať v normále peňažný tok firiem a dovoľuje im investovať získané peniaze do dôležitých oblastí podnikateľskej činnosti,“ citovala agentúra SITA Michala Šoltesa zo spoločnosti EOS KSI Slovensko.

Ján Bystriansky, foto: shutterstock

Načítať ďalšie súvisiace články
Load More By admin
Load More In Ekonomika

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Pozrite si tiež

Superpotraviny nemusíme dovážať len spoza hraníc

Potraviny s vysokým obsahom vitamínov a minerálov označujeme pojmom superpotraviny. Množst…