Domov Ekonomika Diaľničná hanba: Slovensku chýbajú najpotrebnejšie autostrády

Diaľničná hanba: Slovensku chýbajú najpotrebnejšie autostrády

0
0

Ak by v Európe existovala súťaž o najbabráckejšiu firmu, Národná diaľničná spoločnosť by bola vážnym kandidátom na prvenstvo.

V týchto dňoch sa diaľničná sieť na Slovensku mala rozšíriť o ďalší úsek na hlavnej diaľnici D1. Mal ním byť jeden z najpotrebnejších úsekov: Hubová – Ivachnová, čiže 15 kilometrov dlhý obchvat Ružomberka.

Nielenže nie je dokončený, no jeho výstavba sa prakticky ani nezačala. Hoci sa stavba otvárala koncom roka 2013 a mala byť hotová v lete tento rok, realita je iná.

Posun o vyše štyri roky

Ružomberský úsek bude hotový najskôr koncom roka 2021, oznámila na sociálnej sieti Národná diaľničná spoločnosť. „Počas realizácie úseku diaľnice pri západnom portáli tunela Čebrať sa vyskytli nepredvídateľné geologické podmienky. Tie mali za následok prehodnotenie trasovania tejto časti diaľnice,“ uvádza sa v stanovisku NDS.

Diaľničiari už pred dvoma rokmi vedeli, že na trase hrozí zosuv a treba konať. Pretrvávajúci chaos v tejto štátnej firme však spôsobil, že ani za tak dlhé obdobie sa nevedeli rozhýbať.

„Ak sú peniaze na D1, mohol by sa raziť tunel Čebrať, tak tam nejde len o technické problémy, ale ide aj o problém v samotnej NDS, že nevedia pružne zaujať stanovisko k vzniknutej situácii, že nevedia pohnúť s tou stavbou,“ citoval denník N primátora Ružomberka Igora Čombora.

Liknaví diaľničiari

Problémom diaľničnej spoločnosti je, že pripravuje veľké množstvo úsekov, medzi nimi aj také, ktoré sa v horizonte 10 či 20 rokov nebudú stavať.

Takto sa odčerpávajú ľudské aj finančné kapacity, ktoré by sa inak mohli sústrediť na prípravu dôležitých diaľničných úsekov, ako je napríklad aj obchvat Ružomberka.

Vizitkou diaľničnej firmy, ktorá je pod neustálym politickým tlakom je, že na D1 je postavených veľa úsekov, po ktorých nejazdí až tak veľa áut.

Ale tie dva najdôležitejšie – južný obchvat Žiliny a obchvat Ružomberka, kde po súčasných cestách denne prechádzajú desaťtisíce áut, sú už roky rozostavané, ale ich sprevádzkovanie je v nedohľadne.

Jb, foto: SITA

Načítať ďalšie súvisiace články
Load More By admin
Load More In Ekonomika

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Pozrite si tiež

Superpotraviny nemusíme dovážať len spoza hraníc

Potraviny s vysokým obsahom vitamínov a minerálov označujeme pojmom superpotraviny. Množst…