Domov Slovensko Opravený most opäť opravovali

Opravený most opäť opravovali

0
0

Vodiči v Bratislave ešte ani nestihli zabudnúť na dopravné obmedzenia spojené s rozsiahlou rekonštrukciou vozovky na moste SNP a už ich uplynulý víkend čakali znovu. Rekonštruovanú vozovku opäť opravovali.

Od začiatku júla do konca augusta tohto roka bola premávka po jednom z najfrekventovanejších mostov obmedzená v oboch smeroch. Vydržíme, hlavne nech máme most opravený, povedali si mnohí čakajúc v horúcich letných kolónach.

Veľké sklamanie

Vodiči, ktorí sa tešili na novú kvalitnú vozovku však boli veľmi sklamaní. Na nový asfalt sa zniesla vlna kritiky pre jeho značné nerovnosti. „Nakoľko je vodonepriepustný, je potrebné ho po umiestnení na komunikáciu ‚zdrsniť‘ kamenivom.

Následne po zdrsnení prebieha určitý čas na utláčanie (valcami a následne aj prejazdom motorových vozidiel), a potom pri vhodnej technologickej teplote sa zrealizuje odstránenie prebytočného a nedostatočne priľnutého kameniva,“ reagovalo mesto pre TASR.

Opäť obmedzená doprava

Tieto „dokončovacie práce“ sa mali realizovať práve uplynulý víkend. Mesto informovalo, že „na moste budú prebiehať úpravy rovinatosti vozovky. Dokončovacie práce na obnove vozovky mosta SNP vstupujú do záverečnej fázy a budú prebiehať počas tohto víkendu (od 14. – 15. októbra 2017).

Upozorňujeme vodičov a cestujúcu verejnosť na čiastočnú uzávierku na Moste SNP, uzavreté budú vonkajšie jazdné pruhy v oboch smeroch,“ informovalo mesto na sociálnej sieti.

Dokončujú vyrezávaním častí vozovky

Dá sa však dokončovacími prácami nazvať vyrezanie veľkých častí asfaltu na viacerých miestach vozovky mosta? Presne tak totiž uzavreté časti mosta vyzerali. Vyfrézovanie a znovu naliate asfaltu – tak podľa mesta vyzerajú dokončovacie práce.

Je preťažený?

Technológiu rekonštrukcie kritizoval aj syn projektanta mostu Alexander Tesár. „Nový hrubší asfalt predovšetkým most priťaží. Výpočtami sme zistili, že most sa novou vrstvou asfaltu nezaťažil o 120 ton, ale o 416 ton,“ povedal pre denník SME a dodal, že „zrazu sme v situácii, akoby na moste pribudlo ďalšie plné poschodie áut.

A to už je zo statického pohľadu na mostnú konštrukciu namáhanie, ktoré by tam nemalo byť.“ To môže podľa neho viesť k postupnému obmedzeniu dopravy na moste až následnému uzavretiu mosta.

Rakúska firma sa bráni

Akúkoľvek kritiku odmieta spoločnosť Swietelsky‑Slovakia, ktorá celý projekt realizovala. „Liaty asfalt je však takmer dokonale vode nepriepustný a tak nemôže v zimnom období vznikať vo vozovke ľad od presiaknutej vody a tým vozovku narúšať.

Vzhľadom na túto skladbu a technológiu je povrch vozovky iný ako bežné cesty z asfaltobetónu a plne vyhovuje požiadavkám na úroveň miestnych komunikácií,“ znie stanovisko spoločnosti. Tá zároveň odmieta aj to, že by bol most preťažený: „Množstvo a hmotnosť asfaltu pred opravou a po oprave sú teda rovnaké.“

Pôjde im to lepšie u prezidenta?

Rakúska spoločnosť Swietelsky‑Slovakia má na starosti aj obnovu dlažby nádvoria Grasalkovičovho paláca. Spoločnosť získala zákazku za 620 tisíc euro, aj keď pôvodný odhad Kancelárie prezidenta SR bol cca 750 tisíc euro.

Zatiaľ čo projekt vozovky mosta SNP čelí obrovskej kritike, o kvalite rekonštrukcie dlažby na nádvorí Prezidentského paláca sa dozvieme v polovici novembra.

Most SNP

Jediný most v Bratislave, ktorý nemá pilier v Dunaji, bol stavaný v rokoch 1967 až 1972. Do užívania bol daný v auguste 1972. Je to oceľový jednopylónový závesný most vejárového dizajnu.

V roku 2001 bol vyhlásený za stavbu storočia na Slovensku v kategórii mostné stavby. Od roku 1993 do 2012 niesol meno Nový most. Na jeho vrchole sa nachádza vyhliadková reštaurácia. Počas tohtoročného leta bol prvýkrát rekonštruovaný.

ano, foto: SITA, ano

Načítať ďalšie súvisiace články
Load More By admin
Load More In Slovensko

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Pozrite si tiež

Tatarov prvý štvorbodový zápas

Slovenský hokejový útočník v službách Montrealu Canadiens Tomáš Tatar si aktuálnu sezónu u…