Domov Slovensko PRIESKUM: Čo si plánujú partneri darovať pod stromček?

PRIESKUM: Čo si plánujú partneri darovať pod stromček?

0
0

Výsledky prieskumu verejnej mienky medzi obyvateľmi Slovenska vo veku 18+ rokov, veľkosť vzorky 1005 respondentov, november 2021.

O pár dní nás čakajú najkrajšie sviatky roka, a tak sme sa dospelých obyvateľov Slovenska opýtali na to, aký darček chcú na Vianoce darovať svojim partnerom či partnerkám.

Respondenti svoje odpovede formulovali spontánne, teda neponúkli sme im na výber žiadne typy darčekov. Ich odpovede sme následne zakódovali do kategórií podľa typu uvedeného darčeka.

Otázku sme položili len tým respondentom a respondentkám, ktorí majú aktuálne nejakého partnera/partnerku.

Vyhráva kozmetika

V rebríčku výrazne dominujú „klasiky“. Približne 3 z 10 respondentov (31 %) plánujú pod stromček svojmu partnerovi/partnerke darovať nejakú kozmetiku či drogériu.

Najčastejšie ide o parfumy, voňavky, kozmetické balíčky, sprchový šampón či hygienické potreby. Ďalšia viac ako štvrtina opýtaných (27 %) plánuje darovať oblečenie či obuv.

V odpovediach sa objavovali ponožky, pyžamo, tričko, sveter, košeľa, šál, čiapka, rukavice, spodné prádlo, papuče, vetrovka, oblek, kravata, zimná bunda, šaty a iné.

S odstupom nasledujú ďalšie typy darčekov. Desatina opýtaných (10 %) chce svojmu partnerovi/partnerke darovať knižný alebo hudobný darček.

Ďalších 8 % preferuje bižutériu, šperky, hodinky či iný typ módnych doplnkov a 7 % opýtaných uviedlo elektroniku, konkrétne smartfóny, smarthodinky, televízory, tablety, notebooky, fotoaparáty, ale aj holiace strojčeky, zastrihávače vlasov, masážne prístroje a inú elektronika.

4 % respondentov uviedli rôzne domáce či kuchynské spotrebiče a vybavenie (kuchynský robot, sada hrncov, vysávač, poháre, mixér, kávovar, robotický vysávač…) a rovnako 4 % finančnú hotovosť alebo darčekový poukaz. V

iac ako 1 % oslovených ešte uviedlo dovolenku či víkendový pobyt (3 %), športové potreby (2 %), rôzne hobby vybavenie (2 %) či lekárenské veci ako sú vitamíny a výživové doplnky (1 %).

Takmer pätina opýtaných (19 %) však ešte nevedela, čo darujú svojmu partnerovi či partnerke. Ďalšia takmer desatina respondentov (8 %) neplánuje svojmu partnerovi či partnerke darovať žiadny vianočný darček.

Neobdarených ostane viac partneriek

Pozrime sa na to, či sú nejaké rozdiely v preferenciách partnerov a partneriek pokiaľ ide o vianočné darčeky. Medzi partnermi je najpreferovanejším darčekom pre ich polovičky kozmetika a drogéria (33 %).

Partnerky plánujú svojim partnerom najčastejšie darovať oblečenie, prípadne obuv (37 %). Výrazný rozdiel sme zaznamenali aj v prípade bižutérie, šperkov a iných módnych doplnkov.

Partneri ich plánujú darovať štyrikrát častejšie (12 %) ako partnerky (4 %). Naopak, elektroniku zasa častejšie plánujú svojim partnerom darovať partnerky (9 % verzus 4 %).

Zdá sa, že bez darčeka častejšie ostanú partnerky – takmer desatina (9 %) partnerov deklarovala, že im neplánuje darovať žiadny vianočný darček.

Preferované darčeky podľa vekových kategórií

A ešte sa pozrime na to, či sú nejaké rozdiely v preferenciách vianočných darčekov medzi rôznymi vekovými skupinami obyvateľstva. Vo všetkých vekových kategóriách sa na prvom mieste umiestnila kozmetika a drogéria, i keď medzi respondentmi v mladšom a strednom veku je tento darček preferovanejší (34 %) ako v staršej vekovej kategórii (26 %).

Na druhom mieste je to oblečenie a obuv, pričom jej zastúpenie je vo všetkých vekových skupinách približne rovnaké (26 %, resp. 27 %). Obľuba knihy ako vianočného darčeka na darovanie rastie s vekom.

V staršej vekovej kategórii nad 55+ rokov ju plánuje darovať 12 % oslovených, zatiaľ čo v najmladšej 8 %. Naopak obľúbenosť elektroniky či dovolenkových pobytov je vyššia v mladšej a strednej vekovej kategórii obyvateľov v porovnaní s tou staršou.

Finančnú hotovosť či darčekový poukaz zasa plánujú darovať respondenti v strednom a staršom veku (5 %). Významný rozdiel sme zaznamenali v prípade odpovede „nebudem kupovať žiadne darčeky“.

Medzi respondentmi vo veku 55+ rokov uviedlo túto odpoveď až 16 % opýtaných. V strednej vekovej kategórii 35-54 ročných to boli 4 % a v tej najmladšej len 3 % oslovených.

Prajeme Vám pokojné vianočné sviatky.

Martin Slosiarik, zdroj: FOCUS, foto: shutterstock



Načítať ďalšie súvisiace články
Load More By Admin
Load More In Slovensko

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Pozrite si tiež

M. Viskupič: Od 1. 7. 2022 začína platiť zaokrúhľovanie. 1 a 2 centové mince zmiznú z bežného používania

Často počúvame, že nás drobné mince obťažujú a zaťažujú nám peňaženky. Obzvlášť v dnešnej …