Slovensko Zaujímavosti Ako vznikajú názvy policajných akcií Publikované 17. decembra 2020 0 0 Národná kriminálna agentúrna (NAKA) v poslednom čase nezaujala verejnosť len „veľkými rybami“, ktoré sa jej podarilo „uloviť“, ale tiež často nápaditými názvami jednotlivých svojich akcií. Teraz prezradila, ako vznikajú. Ako slovenská polícia nedávno informovala na svojom oficiálnom profile na sociálnej sieti, od svojich sledovateľov dostáva v poslednom čase množstvo dotazov ohľadom akcií NAKA. PREČÍTAJTE SI TIEŽ: Stresom i šťastím sa môžete nakaziť. Sú ako choroba Niet sa čo čudovať, veď názvy ako Očistec, Božie mlyny či Búrka, sú nielen nápadité, ale často dokonale a s patričným nadhľadom popisujú samotnú policajnú akciu. Ľudí tak pochopiteľne zaujíma, kto ich vymýšľa, čo znamenajú alebo či dokonca ich nemôže do budúcna vytvárať aj verejnosť. Polícia sa tak rozhodla objasniť pozadie týchto názvov. V prvom rade, i keď sa nám to často nezdá, ich cieľom nie je to, aby boli atraktívne. „Názvy akcií označujeme za krycie, z čoho automaticky vyplýva, že nejde o ich atraktívnosť z pohľadu medializácie. Názov akcie by mal byť zrozumiteľný pre okruh policajtov, ktorí na nej pracujú. Zároveň nemôže odkrývať zameranie akcie a nemôže byť vulgárny,“ objasňuje policajný Facebook a zároveň priznáva, že názov môže vystihovať podstatu akcie, charakteristiku zainteresovaných osôb, situáciu, ktorej sa týka alebo môže byť úplne „od veci“. Pravidlá pri tvorbe názvov akcií vraj neexistujú. „Názvy akcií si určujú operatívni pracovníci, aby v predprípravnom ale aj prípravnom konaní, až do momentu zverejnenia informácií o akcii pre verejnosť, kryl ich zámer pred nepovolanými osobami,“ vysvetľuje polícia. PREČÍTAJTE SI TIEŽ: Ľudová tvorivosť nemá hraníc XVIII. No a či je možné, aby nejaký názov vymyslela aj verejnosť? Na to polícia odpovedá jasne: „Tipy na názvy akcií nemôže navrhovať verejnosť, pretože sa do jej zverejnenia nedozvie o jej existencii.“ ano, foto: facebook