Domov Zahraničie VIDEO: V Číne otvorili najdlhší most na svete

VIDEO: V Číne otvorili najdlhší most na svete

0
0

Počas uplynulého týždňa došlo v Číne k oficiálnemu otvoreniu najdlhšieho mosta na svete, ktorý spája Hongkong, Macau s pevninským čínskym mestom Ču- haj. Most má dĺžku 55 kilometrov a začal sa stavať ešte v roku 2009.

Samotný most má viacero prvenstiev. Okrem kľukatej cesty je tvorený aj podmorským tunelom. Aj keď výstavba mostu začala už v roku 2009, dokončený bol až tento rok.

Pôvodne mal byť most odovzdaný do prevádzky ešte v roku 2016, ale jeho otvorenie spomalili smrteľné úrazy robotníkov na stavbe, prekročenie nákladov na výstavbu, skúmanie dopadov na životné prostredie, ale aj korupčné škandály.

Výstavba nenaruší ani lodnú dopravu

Most oficiálne otvoril čínsky prezident Si Ťin pching, ktorý hovoril o významnom vplyve na prepojenie miest v oblasti Perlovej rieky. Asi 30 kilometrov jeho celkovej dĺžky pretína deltu Perlovej rieky.

Na to, aby mohli plavidlá prechádzať je práve jeho stredná časť ponorená do podmorského tunelu, ktorý sa nachádza medzi dvoma umelými ostrovmi.

Priebeh dopravy na moste

Súkromní vodiči, ktorí chcú prejsť po moste, musia získať osobitné povolenie, ktoré sa prideľuje prostredníctvom prísneho systému kvót. Všetky vozidlá musia platiť mýto.

Podľa odhadov by mal nový čínsky most z vybratého mýta zarobiť viac ako 80 miliónov dolárov za rok. Pre obyvateľov Hongkongu, by malo byť k dispozícii iba 10 000 povolení, ktoré budú platné päť rokov.

Tieto povolenia ale získajú iba tí, čo urobili určité finančné alebo politické príspevky na čínskej pevnine. Na moste počas prvých dní jazdili najmä súkromné autobusy, ktoré vozili predovšetkým prvých zvedavcov.

Most s prívlastkom „most smrti“

Výstavba samotného mosta získala aj oprávnený podiel kritiky. Najmenej deväť robotníkov zomrelo na strane Hongkongu a podľa oficiálnych čínskych správ asi deväť robotníkov zomrelo počas výstavby na pevnine.

Vyskytli sa aj obavy z vplyvu na životné prostredie, pričom výstavba mohla vážne poškodiť aj podmorský život v oblasti.

Most v číslach

Výstavba mostu stála viac ako 20 miliárd dolárov, most má dve šesťprúdové diaľnice a 6,7 kilometrov dlhý tunel. Most by mal skrátiť súčasnú cestu z necelých 4 hodín len na 30 minút a mal by odolať zemetraseniu o sile 8 stupňov Richterovej stupnice alebo aj tajfúnu.

jus, foto: SITA

Načítať ďalšie súvisiace články
Load More By admin
Load More In Zahraničie

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Pozrite si tiež

29 rokov odmietnutia komunistického diktátu

17. november 1989 je aj po takmer tridsiatich rokoch považovaný za jeden z najdôležitejšíc…