Domov Zahraničie Šéf Facebooku vypovedal pred kongresom Spojených štátov amerických

Šéf Facebooku vypovedal pred kongresom Spojených štátov amerických

0
0

Mark Zuckerberg, výkonný riaditeľ Facebooku, jednej z najväčších sociálnych sietí na svete, bol v súvislosti so zneužívaní dát firmou Cambridge Analytica predvolaný na dvojdňové vypočúvanie pred Kongres Spojených štátov amerických.

Mark Zuckerberg, počas dvojdňového vypočúvania Kongresom Spojených štátov amerických vysvetľoval, ako mohli byť osobné údaje užívateľov ohrozené v dôsledku škandálu s kauzou Cambridge Analytica.

Jeden z kľúčových problémov bol únik osobných údajov, ktoré boli využité pre získavanie citlivých informácií o užívateľoch na následnú politickú kampaň.

Kauza Cambridge Analytica

Firma Cambridge Analytica je britská konzultačná spoločnosť, ktorá prepája získavanie údajov z dostupných zdrojov, analyzuje ich a následne využíva pre potreby strategickej komunikácie pre rôznych klientov, vrátane politikov.

Ich služby využíval aj Donald Trump, alebo Leave EU – hnutie pre vystúpenie Spojeného kráľovstva z Európskej únie.

Podstata problému zneužívania údajov

Problém spočíva v tom, že jedna z aplikácií na Facebooku umožnila zbierať údaje o priateľoch užívateľov. Práve užívatelia tejto aplikácie, ktorých bolo okolo 270 tisíc dala možnosť získať údaje až o 87 miliónoch používateľov Facebooku.

Problémom však je, že takto získané údaje boli poskytnuté tretej strane, teda spoločnosti Cambridge Analytica, čím sa porušili podmienky používania služby Facebook.

Vypočúvanie neprinieslo všetky odpovede

Dva dni, desať hodín a skoro 600 otázok, ktoré boli položené počas vypočúvania. Otázky sa dotýkali toho, či by spoločnosť mala byť prísnejšie regulovaná, ako aj či úmyselne cenzurovala určitý obsah alebo či mohlo Rusko vplývať prostredníctvom sociálnej siete na americký demokratický proces.

Ešte pred vypočúvaním sa prostredníctvom stretnutí s rôznymi politikmi Mark kajal, a poukázal na to, že jeho spoločnosť v oblasti ochrany dát zlyhala. Tiež sa počas stretnutí snažil načrtnúť aj ďalší postup, ktorý spoločnosť Facebook už urobila a ešte urobí preto, aby sa vyhla podobným problémom v budúcnosti.

Pokračovanie vypočúvania v iných krajinách

Aj Veľká Británia sa v súvislosti s brexitom a výsledkom úspešného hlasovania o vystúpení Británie z EÚ zaujíma o zapojenie spoločnosti Cambridge Analytica.

Koncom tohto apríla by mal hlavný technický riaditeľ Mike Schroepfner vysvetľovať pred britským Výborom Spojeného kráľovstva pre digitálnu oblasť, médiá, kultúru a šport zneužívanie údajov.

Aj samotná Európska únia sa pripravuje na presadzovanie nového zákona o ochrane osobných údajoch, ktorý by mohol viesť k pokutám až do výšky 4 percent ročného celosvetového obratu danej spoločnosti, ak by došlo k ich porušeniu.

Mikrotargeting

Mikrotargetovanie je využívanie psychografickej analýzy pre hlbšiu znalosť cieľového publika. Samotná výhoda je možnosť individuálne zacielenej reklamy v prospech klientov, či už z komerčného alebo politického prostredia.

jus, foto: SITA

Načítať ďalšie súvisiace články
Load More By admin
Load More In Zahraničie

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Pozrite si tiež

Superpotraviny nemusíme dovážať len spoza hraníc

Potraviny s vysokým obsahom vitamínov a minerálov označujeme pojmom superpotraviny. Množst…